O spółce

Spółka powstała w 2020 roku do realizacji projektu uruchomienia produkcji silników spalinowych motocyklowych polskiej konstrukcji w oparciu o autorskie rozwiązania konstrukcyjne zaworu obrotowego zamiast klasycznego układu rozrządu. Spółka posiada pełne prawa własności intelektualnej, kadry inżynieryjno- techniczne oraz zaplecze techniczne niezbędne do uruchomienia produkcji silników.

Historia powstania silników

Od 1939 roku brak polskiego wielocylindrowego silnika motocyklowego klasy wyższej, od 1965 roku brak polskiego silnika 4- suwowego, od 1985 roku brak jakiegokolwiek polskiego silnika motocyklowego były impulsem do stworzenia konstrukcji silników OHRV 1 i OHRV 2.

Ponad 10 letnie prace badawcze prowadzone przez ekipę Tomasza Kuśnierza i Sebastian Szymaniaka zaowocowały utworzeniem spółki w której zgromadzone zostały zasoby niezbędne do seryjnego powstania silników spalinowych motocyklowych z zaworem obrotowym zamiast klasycznego układu rozrządu.

Obecnie mamy dokumentacje techniczną i technologiczna dla produkcji małoseryjnej i gotowe wszystkie odlewy. Stworzony silnik w części bloku silnikowego wygląda jak silnik S03 stworzony w latach 50-tych ubiegłego wieku do naszego Junaka, jednak na podobieństwach się kończy. Nowy blok został gruntownie przebudowany i przewymiarowany pod nowe zadania. Jest to klasyczny w wyglądzie silnik, pasujący do ramy Junaka M07/M10, o ciekawych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Smaczkiem są tutaj głowice z zaworami obrotowymi zamiast klasycznego rozrządu z zaworami grzybkowymi.

Kluczowa kadra zarządzająca i inżynieryjno-techniczna

Tomasz Kuśnierz

Prezes zarządu, Kierownik projektu, Główny konstruktor

Sebastian Szymanik

Główny technolog, ekspert ds. odlewnictwa oraz obróbki mechanicznej

Dominik Kozik

Kierownik B+R, Konstruktor analityk, Specjalista ds. rozwoju spółki