Archives listopad 2023

Obróbka dekla skrzyni biegów

Porównanie konstrukcji dekla skrzyni biegów Junaka S03 oraz dekla wzmocnionego konstrukcji i wykonania Sebastiana.

Nowy dekiel jest zdecydowanie szczytniejszy od oryginałów, ma miejsce na współczesne uszczelnienia typu simmering oraz ułatwione jest w nim osiowe wykonywanie otworu pod łożysko i uszczelniacz wałka głównego, wykonanego na jednej średnicy plus pierścień segera.

Nowy dekiel to ta cześć projektu OHRV, która bez przeróbek pasuje do oryginalnego silnika Junaka SO3.

Wyważanie układu korbowo – tłokowego

Ostateczne korekcje wyważenia wraz z opcja zmiany tego parametru bez wyjmowania silnika z ramy (faza testów praktycznych)

Przed zamontowaniem wału do silnika, należało zadbać o możliwość zmiany wyważenia dla testów praktycznych bez zbędnej straty czasu. Dla tego celu zostały wykonany otwory gwintowane w tarczach wału wraz z korkami rewizyjnymi w ściankach komory korbowej.

Siatka miski olejowej

Nowa miska w wersji przedziwnej (bo na 8 śrub:)

Miska do OHRV V2 ma kształt nowszej wersji silnika S03, ale mocowana jest na 8 śrub. Wynika to z rozmieszczenia elementów bloku w tej części silnika. Sama miska znana w konstrukcji z ,,tuningowych” części do oryginalnego Junaka M07/M10. Jej główna zaletą jest nie tyle zdolność obniżania temperatury oleju poprzez jej użebrowanie (chociaż wgląda to bojowo), co sztywność detalu, zapewniająca właściwą szczelność. Miska posiada korek spustowy z magnesem. Oczko siatki 0,5×0,5mm.