O spółce
Spółka powstała w 2020 roku do realizacji projektu uruchomienia produkcji silników spalinowych motocyklowych polskiej konstrukcji w oparciu o autorskie rozwiązania konstrukcyjne zaworu obrotowego zamiast klasycznego układu rozrządu. Spółka posiada pełne prawa własności intelektualnej, dokumentację, kadry inżynieryjne oraz zaplecze techniczne niezbędne do uruchomienia produkcji, badań i testów silników motocyklowych.
Historia powstania silników
Od 1939 roku brak polskiego wielocylindrowego silnika motocyklowego klasy wyższej, od 1965 roku brak polskiego silnika 4- suwowego, od 1985 roku brak jakiegokolwiek polskiego silnika motocyklowego były impulsem do stworzenia konstrukcji silników OHRV 1 i OHRV 2.
Ponad 10- letnie prace badawcze prowadzone przez Tomasza Kuśnierza i Sebastiana Szymaniaka zaowocowały utworzeniem spółki, w której zgromadzone zostały zasoby niezbędne do seryjnego powstania silników spalinowych motocyklowych z zaworem obrotowym zamiast klasycznego układu rozrządu.

Obecnie posiadamy dokumentację konstrukcyjną i technologiczną dla produkcji małoseryjnej. Stworzony silnik w części bloku silnikowego zewnętrznie wygląda jak silnik S03 stworzony w latach 50-tych ubiegłego wieku do motocykla Junak, jednak na tym podobieństwo się kończy. Nowy blok silnika został gruntownie przekonstruowany i przewymiarowany pod nowe zadania. Jest to klasyczny w wyglądzie silnik, pasujący do ramy Junaka M07/M10, o ciekawych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Innowacją są tutaj głowice z zaworami obrotowymi zamiast klasycznego rozrządu z zaworami grzybkowymi.

Kluczowa kadra zarządzająca i inżynieryjno-techniczna
Tomasz Kuśnierz
Prezes zarządu, Kierownik projektu, Główny konstruktor
Sebastian Szymanik
Główny technolog, ekspert ds. odlewnictwa oraz obróbki mechanicznej
Dominik Kozik
Kierownik B+R, konstruktor analityk, technolog